torsdag 18 december 2008

låt mig prova en gång till

ja då ger jag väl den här bloggen ett nytt försök efter mycket om och men. Julen börjar närma sig och jag åker till västkusten imorgon. Synkade bokningen med Jonas så att vi kunde åka tillsammans så slipper vi båda åka ensamma, mycket trevligt. Vi festade tillsammans i lördags, mycket trevligt. Skulle för en gångs skulle inte jobba dagen efter så jag klämde till rejält och bunkrade upp med mängder av nyttig alkohol till förfesten, sen blev det en till förfest, och sen in mot stan. Det var första gången på länge som jag var på kåren, och det var ganska gott hålligång, blev redigt mycket alkohol och kom nog i säng vid 4-5 tror jag. Klockan 08:00 morgonen efter fick jag reda på att jag var tvungen att jobba ändå. Tur för dom att jag är fruktansvärt morgonpigg, så jag steg upp och jobbade hela dagen utan problem.

Inte lika lyckat som imorse dock. Skulle börja jobba kl 14, väldigt sent för ovanlighetens skull. Hade redigt svårt att sova på kvällen då jag låg och hostade halva natten. Alarmet stog på 09:00 så att jag skulle hinna handla resten av julklapparna innan jobbet började vid 14. När jag väl vaknade och kollade på klockan så visade hon 13:56, så tänkte jag att vänta nu... upp och hoppa, ner i kläderna och sprang hela vägen till jobbet. Var framme vid 14:04, var ändå ganska duktigt tyckte jag.

Igår fick jag tillbaka min laptop som har varit på lagning två gånger nu, och den här gången fungerade den. Tack och lov. Nu så här när hemresan börjar närma sig så börjar jag inse att det faktiskt är jul väldigt snart. Jag har jobbat rätt mycket det senaste så det ska bli riktigt skönt att komma hem lite och träffa familj och västkustvänner. Bloggen kommer att hållas uppdaterad nu till skillnad från innan. Med de orden lämnar jag datorn för att hänga upp lite tvätt och sedan möta upp lite kompisar.

1 kommentar:

jhallberg sa...

haha du skulle upp 09:00 men så blev det 13:56 istället? den var skön :)