torsdag 2 oktober 2008

okej då var det dags igen. Ett nytt försök att hålla en blogg vid liv. Jag har än en gång misslyckats och varit alldeles för dålig för att ens orka uppdatera och lägga in bilder. När jag kikar tillbaka så inser jag att jag inte (förutom det förra grovt ironiska inlägg) har skrivit något sedan jag kom tillbaka till kalmar från en sommar på västkusten. Det har väl hänt en hel del saker sedan jag kom till Kalmar, och i vanlig ordning så kommer det komma lite bilder då och då från det som hänt hittils, även om de inte faller in i rätt ordning.

Sedan jag kom tillbaka hem till Kalmar så har jag inte gjort mycket annat än att plugga, jobba och njuta av livet. Just det, jag jobbar nu. Kände förra året att det inte var så roligt i längden att leva på studielån så jag skaffade en intervju på en skoaffär och sen dess har jag i princip jobbat varje tisdag och onsdag 11-19 och varje helg, ofta söndagar också.

Plugget flyter på fast väldigt långsamt känns det som, kursen vi läser nu, som heter Visualisering 1 innebär att vi ska lära oss 3d-modellera i 3ds max. Helt okey, roligt och intressant, men lite väl lite lektioner. Men det mesta flyter på, trots att mina luleåplaner fortfarande lockar.

Eftersom jag kände mig så ohyggligt rik när jag fick min första lön från nya jobbet nu, samt en liten lön från sommarjobbet plus csn-pengar, så råkade jag beställa en laptop. För den som bryr sig så är det en zepto Nox A15, går att kika närmare på zeptos hemsida. Ruskigt prisvärd om man frågar mig. Nu ska filip lägga sig o läsa lite tills han somnar och klockan ringer för ännu en skosäljardag.

På återseende..

1 kommentar:

Anonym sa...

1. niiiiiiiiiice med uppdatering, det var inte en dag försent :)

2. luleå? var det inte umeå? eller var det luleå? eller...?

3. vad ska du göra med din gamla laptop då? skänka till din älskade, bästaste, underbaraste syster kanske??