lördag 11 oktober 2008

ansvarsFULLA filip kommer hem från fotbolls-ölkväll hos Hendrik i tid, för att gå upp tidigt på morgonen och öppna affären och räkna kassan och sånt som man behöver vara någorlunda (helt) nykter för att klara av. Klappar mig själv på axeln. Lejon tycker inte om pistagenötter, detk an bero på att han äter dom med skal på, du förstår det är nämligen så lille vän att du får plocka bort skalet först annars kan du få ont i tänderna. det gick inte så bra för något av fotbollslagen, ingen ville skjuta bollen i mål, trots att en av spelarna hade ett jättetufft namn, safari. Jag har fått jobbschema fram till december, så det blir nog till att säga upp studielånet så att man itne blir återbetalningskyldig, det skulle vara ganska drygt tror jag. det är iof ganska skönt att få två L alltså lån och lön, men detä r ju unte så att jag får pengar, det är ju trots allt mina egna pengar som jag lånar, eller nåt. OM fyra dagar inträffar två vackra dagar på en och samma dag. dels så fyller Linn år. vem är linn? jo det är nämligen min flickvän. hon är snäll mot mig, och så skrattar hon ganska roligt :)) det andra som händer är att min efterlängtade älskling kommer på posten, inte linn utan den andra, jag kallar han för zepto, han är en liten laptop som jag har gått och väntat på massor av dagar. hoppas han trivs i mitt enkla hem. nu är det dags att sova av sig lite, måste nämligen klara av att jobba imorgon med sofia, hon är skåning, och på tal om det, idag på jobbet, så ringde någon från baronen som pratade skånska, jag trodde det var sofia, så jag skämtade på massor om att typ "prata svenska så jag förstår då" typ som i att hon inte skulle prata så grov skånska, men jag tror inte det var sofia jag pratade med, det var nån av dom nya tjejerna på baronen, får nästan gå ner och be om ursäkt någon dag.

goder natter

4 kommentarer:

jhallberg sa...

ansvarsFULL, underbart! :D

Anonym sa...

lätt den bästa posten av dig! du måste ge zepton ett tjej namn. alla mina heter/hette Lisa tillägnat ett mycket smart tjej jag en gång kände

Anonym sa...

tjejnamn

Anonym sa...

HAHahah! "Men prata svenska så man förstår då!!" klockren.