fredag 26 december 2008

Dagen då jag slutade äta skit

Klockan har precis passerat 06:10 och jag ska upp och jobba vid 12-tiden. Jag har för första gången i mitt liv blivit äcklad av choklad. Jag har i mina livligaste fantasier aldrig kunnat drömma om att den här dagen skulle komma. Jag vet inte vilket det beror på, att jag frossade massor av choklad igår innan jag somnade, eller att jag inte ätit någonting nyttigt över hela julen.

Jag har sovit några få timmar nu, och får lätt 4-5 timmar till om jag sover vidare nu, så att jag orkar jobba imorgon. Men det gick verkligen inte, vaknade upp för en stund sen och mådde mer piss än vad jag gjort någon gång innan. Min kära vän toaletten fick smaka på upphunkad choklad i stora mängder, och jag har aldrig mått mer illa. Det är nu idag, som jag bestämmer att jag inte tänker äta choklad eller godis mer. Inte chips heller för den delen. Jag har en bunt hundralappar liggandes framför mig. Dealen är att om någon ser mig förtära någon av ovanstående onyttigheter så ska en sådan här sedel utdelas. Passar även på att säga att nu börjar mitt nyttiga liv.

Oj, det blev mer text än väntat. Ville verkligen skriva av mig, och nu har jag fått göra det tack och lov. Upp om några timmar, pigga och glada. Tur för mig att jag är morgonpigg, längtar redan till morgonkaffet. Jag lunkar tillbaka till sängen och gör ett nytt försök att slumra in.

På återséede

2 kommentarer:

enkalle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

jag skulle nästan gissa på att du är gravid när du skriver hur du mår ;)