måndag 6 oktober 2008

Idag började en ny kurs som heter färg och form. Känns skönt att det för en gångs skull inte ingår massa datasnack, utan bara ren konst. Läraren heter Henrik och var hur duktig som helst. Kursen kommer krocka ganska mycket med jobbet, men det verkar funka okey ändå eftersom det bara är dom praktiska delarna som är betygsgivande, och dom har man hyfsad tid på sig att göra. Så det jag missar får jag så gott som det går lära mig genom mina klasskompisar, och genom de som läser på distans, så det ska nog fungera finfint!

Efter plugget var det solsken ute. Var på 4 kök och lunchade med lejon och hendrik, sen vart vi nere på spresso och drack kaffe. När vi hade suttit där en stund så kom vi på att vi borde gå bort och kolla på sjöfartsmuseét. Så vi var där en sväng och kikade runt lite, var allmänt kulturella av oss och lärde oss massa om kronan, som sjönk utanför öland.. hmm 1647 om jag inte minns helt fel.

1 kommentar:

jhallberg sa...

Jag skulle också vilja läsa nån sån kurs. Materialtekniken tar fan livet av mig.